رئيس پليس فتا کهگيلويه و بويراحمد به هموطنان هشدار داد: به تازگي مشاهده شده برخي افراد سودجو از حسن اعتماد مردم سوء استفاده کرده و با استفاده از آگهي هاي فروش موبايل اقدام به کلاهبرداري مي کنند.
سرهنگ "مرتضويان" رئيس پليس فتا کهگيلويه و بويراحمد در تشريح اين خبر گفت : افراد شياد در پوشش آگهي هاي فروش موبايل از شهروندان کلاهبرداري مي کنند ، که اين مجرمان با درج آگهي هايي مبني بر فروش تلفن همراه کارکرده از فرد قرباني، تقاضاي پرداخت وجه مورد نظر را دارند که پرداخت اين پول معمولاً به صورت الکترونيکي و از طريق دستگاه هاي عابر بانک و يا به وسيله پرداخت اينترنتي صورت مي گيرد.
وي افزود: در اين روش، مالباخته مبلغ مورد نظر را به حساب فرد سودجو کارت به کارت مي کند و يا اينکه شخص کلاهبردار به طرق ديگر مانند تغيير زبان از فارسي به انگليسي، رمز دوم فرد قرباني را تغيير داده و اقدام به برداشت وجه مي کند؛ در حاليکه تلفن همراه براي متقاضي ارسال نمي شود و يا تلفن همراه ديگري براي وي ارسال مي گردد.
سرهنگ مرتضويان ، کلاهبرداري از متقاضياني که در سايت هاي آگهي خريد گوشي همراه، پيغام خريد مي گذارند را يکي ديگر از شگردهاي کلاهبرداران برشمرد و افزود: در اين روش، فردي با متقاضيان خريد گوشي تماس گرفته و مدعي مي شود همان گوشي را با قيمت ارزان تر به وي مي فروشد.
وي ادامه داد: پس از واريز مبلغ از سوي مالباخته به حساب فرد شياد، يک جعبه خالي از سوي وي براي مالباخته ارسال مي شود.
رييس پليس فتا کهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان کرد: مالباخته در پيگيري هاي خود با خاموش بودن تلفن همراه شخص کلاهبردار مواجه شده و از سوي ديگر تمامي اطلاعات اعم از اسم، کدملي و... که کلاهبردار به وي داده، جعلي است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا